fredag 28 mars 2014

Inställningar

Kunde ju inte låta bli och ta en tur med hunden idag när solen sken och det var varmt, tog även med mig min lilla kamera på turen. Jag har precis anmält mig till en fotokurs för att mina bilder här på bloggen ska bli snyggare att titta på ....



Jag har en liten digitalkamera med manuella inställningar och ville prova dessa, helt utan att egentligen veta hur dom fungerar. Jag har även en gammal systemkamera som jag inte heller vet hur den fungerar så nu tänkte jag ta tag i detta. 




Z




Tog även några bilder nere vid havet och Öresundsbron







Det tråkigaste är att jag inte vet riktigt hur jag gjorde men det lär man sig väl med tiden. Har ju 
tidigare bara använt autoläget.

Den bästa bilden blev ändå denna. Önskar bara jag kom ihåg hur jag gjorde, tycker
 det är fint när omgivningen blir lite oskarp i förhållande till det 
valda motivet.




Ja nu rusar tiden och det är snart påsk. Tyckte efter jul när man tittade i almanackan att den 
låg så himla sent och nu är den snart här.....

Glöm inte ställa om klockorna innan ni lägger er i morgon. Alltså flytta fram den en timme (utemöblerna ska ställas ut). Brukar ha det som ett kom ihåg :)

Ha en skön och trevlig helg
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar