måndag 26 augusti 2013

Tävlingen

Så skönt att vädret varit så fint under Stora Trädgårdsfesten på Sofiero slott.




Vägg av tomma vinflaskor. Snyggt!


Bordsdukning till Carl von Linné


Orientalisk matta gjord av 5000 Fairtrade rosor från Kenya


Flotte


I årets bukettävling var deltagandet dubbelt så stort som i fjol och det var väldigt hög kvalitet på de drygt 40 buketterna. Många av deltagarna var erfarna florister men också elever från floristutbildningen i Helsingborg. Juryn bestod av två professionella domare (Sörensson´s) som annars dömer VM och andra stora blomstertävlingar tillsammans men två mindre erfarna domare. Domarna hade haft stora problem att välja vinnare detta året eftersom kvalitén var så hög.



Ettan



Tvåan


Trean


Jag blev glad och stolt över mitt hederspris som delades ut till mig och en till. Detta gjorde dom för att det var så jämt mellan 3:an, 4:an och 5:an.
 Jätteroligt!!



Hederspris. Min bukett.


Hederspris.


Här kommer lite mer ögongodis!



Dessa figurer ingick i en annan tävling.












Tack alla ni snälla gulliga som åkte upp och röstade på min bukett i " Publikens favorit". Tyvärr nådde jag inte riktigt ända fram till den i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar