lördag 25 augusti 2012

3:e pris

Nöjd......

Vilken bra dag det har varit idag! Min bukett vann 3:e pris, jag är så nöjd, hi hi jätteroligt....



Vinnaren


2:an


Min

Temat vi fick var "Go Wild" vilket kan tolkas på många olika sätt. Jag har gjort ett rede av Snakegrass för att kunna få mer volym i buketten. Blommorna jag har i är Rävsvans, Rudbeckia, Rosor gjorda av lammöron, Alpmarton, Alströmeria och Protea. Bladen är Euqalyptus, lite småbladig Ruskus och fontängräs. Hur tänkte jag? Jo jag har med ormen och räven och växter i det vilda är oftast gröna, alltså gjorde jag min bukett till största delen grön. Tistlar växer vilt och det gör också gräs. Det är viktigt att ha olika gröna nyanser och både matt och blankt material för att göra buketten intressant.





Över huvudtaget har det varit en jättemysig dag på Sofiero och deras stora trädgårdsfest. Vi gick runt och tittade på alla fantastiska växter som såldes där, fina inredningsdetaljer, marmelad, bröd och ost mm.




Massor av olika sorters kärleksört.



Vi fikade i tältet på den kungliga fotbollsplanen och insöp atmosfären. Dom fick verkligen sålt massor med växter idag, var och varannan besökare bar på någon typ av kruka.



Det hade varit skönt med en badtunna i trädgården.



2 kommentarer:

  1. Jag tycker att din bukett var finnas och levde bäst upp till temat. Grattis till 3:e priset.

    Ewa

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket vad gulligt av dig att skriva en så fin kommentar!

    Susanne

    SvaraRadera